شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات شرکت سهند سیکلت سپاهان
مطابق با آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان، کلیه موتورسیکلتهای تولیدی این شرکت مشمول ۱۲ ماه گارانتی (طبق شرایط زیر) و ۱۰ سال وارانتی (تأمین قطعات و خدمات پس از فروش) از تاریخ تحویل به مشتری هستند.
مدت زمان گارانتی برای اجزای مختلف:
| مدت زمان گارانتی اصلی | 12 ماه | |
| تامین قطعات | 10 سال | |
| گارانتی خدمات نمایندگی | 2 ماه | 3000 کیلومتر |
| قطعات تعویضی | 1 ماه | |
| رنگ شاسی / باک | 3 ماه | 500 کیلومتر |
| باتری | مطابق با شرایط گارانتی شرکت تولید کننده | 2000 کیلومتر |
| تایر و تیوب | مطابق با شرایط گارانتی شرکت تولید کننده | 2000 کیلومتر |
| صفحه کلاچ | 1 ماه | 1000 کیلومتر |
| قطعات برقی | 1 ماه | 300 کیلومتر |
| زین / طوقه / زنجیر / کمکفنر | 1 ماه | 500 کیلومتر |
| انجین | 12 ماه | |
| تسمه و گیربکس | 2 ماه | 500 کیلومتر |
| لوازم انژکتور | 6 ماه | 2000 کیلومتر |
شرایط مهم گارانتی:
- ثبت گارانتی بلافاصله پس از خرید توسط مصرفکننده الزامی است.
- اقلام مصرفی مانند لنت، روغن و فیلتر شامل گارانتی نمیشوند و هزینه آنها بر عهده مشتری است.
- بازدیدهای دورهای الزامی به شرح زیر هستند:
- تعویض روغن اولیه در 3۰۰ کیلومتر
- مراجعه برای بازدید در ۱۰۰۰ کیلومتر اولیه
- عدم مراجعه در کیلومترهای تعیینشده موجب ابطال گارانتی خواهد شد.
موارد خارج از پوشش گارانتی:
- هزینههای مربوط به روانکارها (روغن موتور، گیربکس، کمکفنر) و آب–اسید باتری.
- خسارات ناشی از تصادف یا استفاده نادرست از وسیله.
- نصب قطعات غیراستاندارد یا انجام تعمیرات در مراکز غیرمجاز.
- نصب تجهیزات جانبی مانند دزدگیر، لامپ زنون و… که موجب ابطال گارانتی بخش مربوطه خواهد شد.
- خرابی ناشی از تصادفات ویا بلایای طبیعی و استفاده نامناسب
- خرابی ناشی از تعمیرات نامناسبی که توسط تعمیرگاه های غیر مجاز انجام شده باشد
- خرابی ناشی از عدم حرکت موتورسیکلت و توقف طولانی و عدم استفاده از آن و گذشت از زمان گارانتی
- بروز ایراد ناشی از استفاده از روغن ، مایعات ، فیلترهای روغن و سوخت نامتناسب و یا غیر استاندارد. و استفاده غیر اصولی از موتور
شرایطی که شامل گارامتی نمیشود
- چنانچه در دورۀ گارانتی نسبت به تعویض قطعات و جایگزینی آن با قطعات غیر استاندارد یا متفرقه در تعمیرگاه های غیر مجاز اقدام گردد
- در صورت مراجعه به تعمیرگاه غیر از نماینده تعمیرات مجاز شرکت
- عدم ثبت نام در سایت شرکت یا عدم مطابقت تاریخ خرید موتور با تاریخ ثبت نام در سایت
- درصورت دستکاری مسافت سنج و تغییر مقدار کارکرد و یا از کار انداختن مسافت سنج توسط مشتری

